BRAND

 

 

    Značka ACANTARI pochádza z myšlienky, ktorá sa zrodí v hlave zakladateľa Juraja Panáčka v roku 2020, dva roky predtým ako sa spustí predaj prvého kúska prvej kolekcie. Doba medzi snom a skutočným zrealizovaním je vyplnená nespočetným množstvom hodín strávených získavaním informácií, skúšaním, vývojom a dohadovaním. Samotná značka sa formuje počas celého procesu až do podoby v akej je dnes.

 

Názov a logo

 

    Rok 2020. Sen. Vízia. Samotný začiatok. Prvý krok? Tvorba loga a názvu. Logo malo byť minimalistické, malé ale zároveň silné, úderné. Logo ACANTARI spomínané vlastnosti reprezentuje a má odzrkadliť a umocniť pocit sebavedomia. Pocit, ktorý je často utláčaný v nás a pritom by mal byť prezentovaný s nadšením, až hrdosťou. Logo však nemá nijakým spôsobom reprezentovať nadradenosť, ani žiadne negatívne myšlienky alebo postoje, ale len evokovať a prebúdzať to najlepšie z nás.

 

There is a bit of royalty hidden in every person. Show it! 

 

Merch vs. značka

 

    Existuje ľahšia a ťažšia cesta ako pristúpiť k tvorbe značky oblečenia. Ľahšia predstavuje urobenie "merchu", zakúpiť hotové kusy oblečenia, nechať ho potlačiť a predávať. Ťažšia cesta je osloviť potencionálneho výrobcu a všetky časti výroby (látky, miery, nite, etikety,...) si vybrať podľa svojich predstáv a mať tak celkový dohľad nad svojimi kúskami oblečenia. Chceme tvoriť kvalitné oblečenie, nad ktorým budeme mať takmer 100% kontrolu, preto sme hneď od začiatku zvolili druhú možnosť.

 

Výroba

 

    Je mnoho možností, kde je možné si nechať oblečenie ušiť. Nechceli sme naše výrobné požiadavky smerovať ďaleko na východ do Ázie, ani ďaleko na západ. Vybrali sme si bližšiu možnosť. Miesto, krajinu, ktorá má módny priemysel na veľmi vysokej úrovni a zákazníkov po celom svete, často aj z tých najslávnejších módnych domov. Je ním Turecko.

    Len samotné hľadanie vhodného partnera a následná komunikácia s ním nám zabrali niekoľko mesiacov. Vyberali sme z naozaj veľkého radu spoločností. Nie je ľahké nájsť takú, ktorá je dostatočne zhovievavá a empatická spolupracovať so začínajúcou značkou, ktorá samozrejme nemá toľko skúseností a predovšetkým také výrobné požiadavky (počty kusov), ako svetové značky, ktoré sú niekoľko rokov alebo až desaťročí na trhu.

 

Prvá kolekcia nie je tak úplne prvá

 

    Návrhov a nápadov na vytvorenie prvých kúskov bolo veľa. Do navrhovania sme išli s ideou "Prvá kolekcia má byť taký úvod. Má sa do nej (tak ako aj do všetkých iných) dať veľa úsilia, ale zároveň "neprepáliť" určité hranice." Nechceli sme ju spraviť príliš nudnou, ale ani príliš "uletenou". Z návrhov sa vybrali kúsky a zrodila sa prvá kolekcia, ktorá sa prediskutovala s výrobcom a ten ju odsúhlasil. Myslíme si, že pri tvorení by mal tvorca svoju pozornosť na chvíľu odpútať od navrhovania a po čase sa vrátiť späť. Takáto odluka má zabezpečiť to, že prvotné pocity a dojmy pri tvorení opadnú a na produkt sa pozrie očami nezainteresovaného (aspoň čiastočne).

   Po uplynutí určitej doby a získaní novej perspektívy sme prišli k rozhodnutiu, že vytvorené kúsky celkom nespĺňajú naše štandardy. Nie sme nimi presvedčení, nemajú tú správnu "iskru". Jednoducho nie sme s nimi prepojení. Nakoľko medzi naše zásady patrí vypustiť produkt až keď naozaj veríme, že sme vydali pri jeho tvorbe maximum a sme s každým jeho detailom spokojní na 100 %, tak sa celá navrhnutá kolekcia zamietla a začalo sa úplne odznova. S trochou pozbieraných skúseností z komunikácií s výrobcami sa prešlo k úpravám kolekcie.

   Tie boli pomerne rozsiahle a po zmenách sa nové kúsky veľmi líšili od tých predošlých. Boli živšie, odvážnejšiePo vytvorení finálnej verzie kolekcie sa odsúhlasila výroba z oboch strán. Prvým krokom bola tvorba vzoriek. Po ich príchode sa však nedostavilo úplné nadšenie. Netrafená farba, zlý dizajn a pár neakceptovateľných detailov. Niekoľko týždňov strávených obliekaním, nosením a skúšaním vzoriek. Proces takmer odznova, s tým rozdielom a benefitom, že bol reálny produkt v našich rukách. Všetko sa premyslelo, niekoľko vecí sa predizajnovalo a poslalo sa na prepracovanie. S príchodom prepracovaných vzoriek spokojnosť a nadšenie vzrástlo, splnili očakávania. Po potvrdení z oboch strán sa začala finálna výroba.

   Za každú nepríjemnosť pri procese navrhovania a samotnej výroby sme vďační, pretože už teraz vieme, že s každou ďalšou kolekciou posunieme level o niečo vyššie.

 

Záver

 

    Nesnažíme sa vytvoriť ďalšiu fashion značku, ktorá zapadne do bežných koľají, ale vytvoriť niečo iné, jedinečné. S prísľubom zakladateľa vytvoriť niečo iné a jedinečné prichádzajú aj tieto riadky a takisto celá sekcia BEHIND THE. Všetky zákulisné informácie a príbehy Vám majú pomôcť sa so značkou ACANTARI spojiť a stotožniť. Sú napísané samotným zakladateľom, ktorý Vám chce ukázať ako veľa práce, koľko úsilia a koľko veľa hodín bolo a bude strávených pri práci na našich kúskoch oblečenia s cieľom priniesť kvalitu, pohodlie a štýl každému jednému z Vás.

 

    Úprimne budeme radi keď Vás uvidíme v našom oblečení a takisto si radi vypočujeme Vašu chválu alebo kritiku, či pripomienky, pretože jedine tak sa môžeme stále posúvať vpred. Ak chcete, aby sme Vás na sociálnych sieťach našli, prosím označte nás #acantari@acantari.original .

Acantari.sk nájdete na GLAMI.sk